Dijital Deneyim Tasarımı Lisans Derecesi
George Brown College
Anahtar bilgi
kampüs konumu
Toronto, Kanada
Diller
Ingilizce
çalışma formatı
Kampüste
Süre
4 yıllar
Adımlamak
Tam zamanlı
Öğrenim ücretleri
CAD 20.217 / per year *
Son başvuru tarihi
Bilgi talebi
En erken başlama tarihi
Sep 2024
* yurt içi eğitim | Uluslararası öğrenim için 18,190 dolar. Tüm ücretler önceden haber verilmeksizin değiştirilebilir
Tanıtım
Dijital Deneyim Tasarım Derecesi Onur Derecesi, insan merkezli, sosyal açıdan bilinçli ve ekonomik olarak uygulanabilir dijital çözümler kullanarak sorunları çözebilen tasarımcılar üreten dört yıllık bir programdır.
Dijital deneyim tasarımı, hizmet tasarımı, kullanıcı deneyimi tasarımı ve etkileşim tasarımı gibi ilgili alanları içerir. İnsan davranışını ve insan-bilgisayar etkileşimini anlamayı, araştırma ve kullanılabilirlik çalışmaları yürütmeyi, projeleri yönetmeyi ve ekipler halinde çalışmayı, iş becerilerini uygulamayı, mevcut ve gelişmekte olan dijital teknolojilerle çalışmayı, yeni fikirleri prototiplemeyi ve gelecekteki eğilimleri tahmin etmeyi içerir.
Bu programda, sürekli değişen teknoloji ve kültür koşullarını eleştirel olarak analiz etme ve bunlara uyum sağlama yeteneğini geliştireceksiniz. Temel kurslar analitik, teknik ve iş becerilerinizi geliştirir. Üst sınıf kurslarında ve bitirme projelerinde, dijital arayüzler ve uygulamalar ile etkileşimli ortamlar ve nesneler üzerinde işbirliği yapacaksınız.
Bu tasarım derecesi müfredatı, dijital deneyim tasarım sürecine dayalı üç öğrenme alanına odaklanır:
- Düşünün: tasarım düşüncesi, teori, kültür ve araştırma
- Yapın: dijital deneyimler tasarlama, oluşturma ve test etme
- Gemi: girişimcilik ve dijital ürünlerin ticarileştirilmesi
Etkileşimli Dijital Medya, tüketici davranışı ve teknolojisindeki değişimlerle hızla değişen büyüyen bir endüstridir. Bu programın mezunları, güvenlik, ulaşım, eğitim ve üretim gibi çeşitli alanlardaki sorunları çözmek için disiplinler arası ekiplere katkıda bulunabilecek ve nihayetinde liderlik edebilecektir. Derecesi ayrıca öğrencileri çok çeşitli akademik disiplinlerde lisansüstü eğitim almaya hazırlar.
George Brown College Dijital Deneyim Tasarımı eğitimi almalısınız?
George Brown'daki Tasarım Okulu, hayal gücüne odaklanan, eleştirel düşünme becerilerini geliştiren ve en son teknolojilerle ilgilenen tasarım eğitimi konusunda köklü bir üne sahiptir. Fakültemiz, her zaman gelişen ve endüstri ve akademideki eğilimleri yansıtan kurs içeriği sunmak için profesyonel deneyim ve ileri eğitimin bir kombinasyonunu getiriyor.
Tasarım Okulu, Daniels Waterfront – City of the Arts'taki 103.000 metrekarelik yeni bir tesiste bulunuyor. Bu son teknoloji bina, aşağıdaki özelliklerle akademik programları ve endüstri projelerini destekler:
- sanal ve artırılmış gerçeklik laboratuvarı
- kullanılabilirlik ve test laboratuvarı
- Geleceğin Yaşam Biçimleri laboratuvarı
- akran öğretmen laboratuvarı
- dijital sanal alan
- kuluçka makineleri
- prototipleme ve atölye alanları
- tasarım ve yenilik vitrin alanları
Tesislerimiz ve bilgisayar laboratuvarlarımız en yeni donanım ve yazılımları içerir ve endüstriyi, akademisyenleri ve halkı dijital araçların ve teknolojinin hayatımızı nasıl şekillendireceğini düşünmek için bir araya getiren yıllık bir festival olan Dijital Medya ve Oyun İnkübatörü ve Digifest ile tamamlanır. geleceğimiz.
Değişen endüstri taleplerini yansıtan bir müfredat
Dijital Deneyim Tasarımı Onur Derecesi, endüstri, fakülte, mezunlar ve öğrencilerle istişare edilerek oluşturulmuştur. Öğrencileri mevcut ve gelecekteki iş piyasası taleplerine ve ayrıca lisansüstü çalışmalara hazırlamak için özel beceri eğitimi, bilgi ve uygulamalı deneyim sağlar.
Uygulamalı araştırma: Akıllı Ekonomi için İnovasyon Değişimi ve Tasarım Merkezi
Gelecekteki Tasarım Okulu binası, öğrencilerin ve işletmelerin bir araya gelip yeni fikirleri pazara sunacağı bir araştırma merkezi olan Akıllı Ekonomi için İnovasyon Değişimi ve Tasarım Merkezi'ni içerecek.
Honors Bachelor of Digital Experience Design köprüleme programına başvurun
Halihazırda George Brown'ın mevcut üç yıllık Etkileşim Tasarımı ileri düzey diploma programının ikinci veya üçüncü yılında bulunan öğrenciler, Dijital Deneyim Tasarımı Yüksek Lisans Programına ileri düzeyde giriş için uygun olabilirler.
Kış Döneminin (Ocak-Nisan) ardından, Etkileşim Tasarımı ve Geliştirmesinin (G113) ikinci yılını 3,2 (%75) veya daha yüksek not ortalaması ile başarıyla tamamlayan öğrenciler, Güz köprüsü programını tamamlamaya hak kazanırlar. Köprüyü başarıyla tamamlayan öğrenciler, lisans programının 5. dönemine girerler.
Alan Eğitimi Seçenekleriniz
Öğrenciler, üçüncü ve dördüncü yıl arasındaki ilkbahar/yaz döneminde 420 saatlik ücretli bir kooperatif çalışma dönemini tamamlamak zorundadır.
Öğrenciler, fırsat buldukça bu işbirliğini yurt içinde ve/veya yurt dışında tamamlama olanağına sahiptir. Kooperatif çalışma koşullarının çoğu, tasarım sektörünün sağlam olduğu ve etkileşim işlerinin çoğunun bulunduğu Greater Toronto Bölgesi'nde tamamlanmıştır.
School of Design Alan Yerleştirme ekibi, Publicis, K9 Strategy + Design, Trevor/Peter ve Relish Interactive gibi ajanslar dahil olmak üzere birçok önemli eğitim ortağıyla birlikte çalışır; Nelvana (Corus Entertainment), Rogers Media, Mozilla, Crayola ve PUR Gum gibi daha büyük, tanınmış markalar; ve Toronto Uluslararası Film Festivali (TIFF), Kayıtlı Grafik Tasarımcılar Birliği (RGD) ve Uygulamalı Sanatlar dahil olmak üzere sektörle ilgili çeşitli sanat ve tasarım kurumları.
Çalışma dönemi, öğrencilerin programda edindikleri beceri, yetenek ve bilgileri bir işyeri ortamında veya uygun bir etkileşim tasarımı araştırma projesi veya girişimi yoluyla uygulamalarına olanak tanır. Öğrenciler değerli deneyimler ve önceki öğrenmelerin uygulanması üzerinde düşünme fırsatı kazanırlar. Bir öğretim üyesi, öğrenciyi işveren tarafından sağlanan geri bildirimlere göre değerlendirir.
Öğrenciler, ortak çalışma dönemi boyunca tamamlanan eserleri gösteren bir dijital portföy geliştireceklerdir.
kabul
Burslar ve fon sağlama
George Brown College yılındaki uluslararası öğrenciler için burslar, genellikle akademik programın başlamasından sonra George Brown College yılında öğrencilerin akademik performansına (ve diğer kriterlere) dayalı olarak program içi ödüllerdir.
Müfredat
Gerekli dersler
1. Dönem | 2. Dönem | 3. Dönem |
|
|
|
4. Dönem | 5. Dönem | 6. Dönem |
|
|
|
Bahar/Yaz Dönemi 6. ve 7. Dönem arasında | 7. Dönem | 8. Dönem |
|
|
|
Program Sonucu
Mezun aşağıdaki yetenekleri gösterir:
- Gerçek hayattaki sorunları çözmek ve toplumsal sorunları ele almak için dijital deneyim tasarımı teorilerini ve metodolojilerini entegre edin.
- Dijital etkileşimli deneyimler ve ürünler ile diğer uygulama ve çalışma alanları arasındaki ilişkileri açıklayın.
- Sektörler arasında insan merkezli ve araştırmaya dayalı çözümler ve tasarım fırsatları sağlayın.
- Bir ürün veya hizmetin performansını optimize etmek için etkileşimli sistemlerin kullanılabilirliğini belirleyin.
- Etkileşimli dijital deneyimlerin planlanmasını, üretilmesini ve eleştirisini bilgilendirmek için tasarımın temel teorik kavramlarını birleştirin.
- Dijital deneyim tasarımındaki trendlere dayalı uygulamalar geliştirin.
- Dijital deneyimlerin geliştirilmesi sürecine ilgili teknolojik sistemleri dahil edin.
- Estetik ve işlevsel deneyimi geliştirmek amacıyla dijital ürünleri, sistemleri ve hizmetleri geliştirmek ve test etmek için insan merkezli tasarım ilkelerini kullanın.
- Dijital etkileşimli deneyimlerin tasarlanmasına, oluşturulmasına, görselleştirilmesine ve programlanmasına olanak tanıyan uygun araçları seçin.
- Uygun teknolojileri, malzemeleri ve üretim yöntemlerini kullanarak etkileşimli ürünler, sistemler ve hizmetler oluşturun.
- Bir ürün veya hizmet tasarlama sürecinde disiplinlerarası tasarım ekipleri ve paydaşlarla işbirliği yapın ve onlara liderlik edin.
- Bir tasarım projesini iş, hukuk ve etik ilkeleri uygulayarak yönetin.
- Beraberindeki iş modelleri ile ekonomik açıdan uygulanabilir projeler tasarlayın.
Kariyer fırsatları
Kariyer seçenekleri
Bu programın mezunları, tasarım ve dijital medya stüdyolarında, yaratıcı laboratuvarlarda, şirket içi tasarımda ve sektörler arası büyük şirketlerin dijital departmanlarında istihdam edilmek, bağımsız olarak veya bir start-up'ta çalışmak için gerekli becerileri kazanmış olacaklardır.
Bu program mezunlarını aşağıdaki gibi pozisyonlara hazırlar:
- Dijital Deneyim Tasarımcısı
- Kullanıcı Deneyimi Tasarımcısı
- Kullanıcı Arabirimi Tasarımcısı
- İnsan Arayüzü Tasarımcısı
- etkileşim tasarımcısı
- Bilgi Mimar
- Dijital Tasarımcı
- Dijital Ürün Tasarımcısı
- Görsel Tasarımcı
- Mobil Tasarımcı
- Web tasarımcısı
- Kullanıcı Deneyimi Araştırmacısı
- Kullanılabilirlik Test Cihazı
- Girişimci
sanayi
Dijital Deneyim Tasarımı
Dijital Deneyim Tasarımı, donanımı, yazılımı ve tasarımı birleştirerek dijital teknolojinin yeni ve etkileşimli biçimleri aracılığıyla insan deneyimini yerleştirir ve etkiler. “Deneyim” terimi, insanlar ve teknoloji arasındaki, her birinin bağlamsal ve durumsal özelliklerine saygı duyan çok yönlü etkileşimi ifade eder. Dijital tasarımın geleceği bu etkileşimi anlamakta yatıyor.
Dijital Deneyim Tasarımı, araştırma ve uygulama alanında yaygınlık kazanıyor. Dünyanın önde gelen tasarım danışmanlık şirketlerinden biri olan IDEO, “Dijital Deneyimler”i temel uzmanlık alanlarından biri olarak listeliyor. IDEO, “Dijital Deneyimleri” platformlar arasında sınırların olmadığı deneyimler olarak görüyor. İnsanların paylaşması, yaratması ve iletişim kurması için etkili araçlar geliştirmek amacıyla donanım, yazılım, web ve mobil unsurlar ile etkileşimli medyayı kullanırlar. Dolayısıyla Dijital Deneyim Tasarımı, akıllı cihazlar, sensörler, uyarlanabilir mimariler, karma gerçeklikler (AR/VR), sürükleyici ortamlar, çoklu ekran ve çoklu duyusal ekranlar gibi yeni teknolojilere ve arayüzlere sürekli olarak uyum sağlayan dinamik bir alandır. Dijital deneyim tasarımı, kuruluşların müşterilere hizmet etme biçiminde ve birbirimizle ve çevremizdeki dünyayla nasıl etkileşimde bulunduğumuzda devrim yaratıyor.
Etkileşimli Dijital Medya (IDM)
Kanada İnteraktif İttifakı, etkileşimli dijital medya şirketlerini "eğlence, bilgi veya eğitim amacıyla kullanıcılara - içeriğin kendisiyle veya diğer kullanıcılarla - zengin bir etkileşimli deneyim sağlayan veya aşağıdakileri sağlayan dijital içerik ve ortamların yaratıcıları" olarak tanımlıyor. bu ürünleri/hizmetleri doğrudan etkinleştiren hizmetler” (2012 Kanada İnteraktif Endüstri Profili). Kanada'da IDM, tüketici davranışı ve teknolojideki değişimlerin etkisiyle hızla değişen, büyüyen bir sektördür. Kapsamlı IDM sektörü, interaktif içerik üreten firmaların yanı sıra, interaktif içerik üretimini mümkün kılmak için çeşitli türde ürün veya hizmetler sunan firmaları da içermektedir. Bunlara bazen "çekirdek" ve "çevresel" IDM denir. Temel IDM içeriği, video ve mobil oyunları, platformlar arası eğlenceyi, web dizilerini, e-öğrenme ve eğitim ürünlerini (Etkileşimli Dijital Medya, OMDC) içerir ancak bunlarla sınırlı değildir.
Büyük Toronto Bölgesi (GTA), çeşitli ve yetenekli İnteraktif Dijital Medya çalışanları havuzu sunma konusunda Kuzey Amerika'ya liderlik ediyor. GTA, 168.000'den fazla kişiyi istihdam eden 15.000 teknoloji şirketine sahiptir; bu, Toronto Kanada'nın en büyük teknoloji merkezi ve Kuzey Amerika'daki teknoloji firmaları için üçüncü en büyük merkezi olmasının yanı sıra, kıtadaki üçüncü en büyük tasarım merkezidir.
Eğitim Pathways
Etkileşim Tasarımı ve Geliştirme İleri Diplomasının (G103) ikinci veya üçüncü yılını 3,2 (%75) veya daha yüksek bir not ortalaması ile tamamlamış bir George Brown College öğrencisiyseniz, bir derece tamamlama programına girmeye hak kazanabilirsiniz. Bu programa Pathway .
Gelecekteki Çalışma Seçenekleri
Dijital Deneyim Tasarımı Onur Lisans Programı mezunları, ilgili program alanlarında daha ileri düzeyde lisansüstü eğitim almaya hak kazanabilirler. Öğrenciler lisansüstü okul fırsatlarını keşfetmek için doğrudan üniversitelerle iletişime geçmelidir.
Potansiyel lisansüstü çalışma ve araştırma alanlarına örnek olarak tasarım, etkileşim tasarımı, dijital/etkileşimli medya, dijital deneyim, insan-bilgisayar etkileşimi, sistem tasarımı, e-sağlık, e-öğrenme, oyun tasarımı, etkileşimli sanatlar ve eleştirel uygulama verilebilir.